سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت صدا دادن ماشین ظرفشویی رو میدونید؟

اگر ماشین ظرفشویی شما سر و صدا میکند، جای نگرانی نیست! در این راهنمای عیب‌یابی آسان، علت سر و صدای ماشین ظرفشویی و راه حل رفع آن را توضیح می‌دهیم تا از غذا خوردن لذت ببرید و نه سر و صدای ماشین شما را اذیت کند، نه به شستن ظروف با دست نیاز داشته باشید. به نوع صدا دقت کرده‌اید؟ می دانید که تمام صداها غیر طبیعی و نگران کننده نیستند؟

اما اکنون صداهای غیر طبیعی بوده که نگران کننده و مهم هستن. شما میتوانید سر و صدای ماشین ظرفشویی را با دکتر تعمیر شناسایی و رفع کنید اگر ابتدا می خواهید صداهای طبیعی را بشناسید، کافیست وارد مقاله‌ی لینک شده شوید. اما در ادامه ی این مقاله ما به شما سر و صداهای زیاد و غیر طبیعی را معرفی می کنیم و راه حلی را برای رفع آن میدهیم.

معمولا این صداها به چهار دلیل عمده مربوط میشود:

  1. خرابی پمپ تخلیه
  2. معیوب شدن بازوی اسپری
  3. خراب شدن یاتاقان
  4. عدم نصب صحیح

خرابی پمپ تخلیه

وجود مشکل در پمپ دستگاه می‌باشد که اغلب صدایی شبیه به سوت کشیدن ایجاد می‌کند. پمپ ماشین لباسشویی دو وظیفه مهم دارد که یکی از آن‌ها پخش آب به وسیله آب پاش است که آب را روی ظروف می‌پاشد و یکی دیگر اینکه وظیفه تخلیه آب کثیف پس از شستشوی ظروف را دارد.  در برخی از موارد به دلیل خراب شدن و گیر کردن اجسام خارجی در پمپ تخلیه است. در برخی از موارد به دلیل خراب شدن و گیر کردن اجسام خارجی در پمپ تخلیه است.  اگر پمپ تخلیه به هنگام کارکرد صدای خر خر و تق تق می دهد یا متوجه سوت کشیدن ماشین ظرفشویی به هنگام کار شدید، در حالی که داخل آن هیچگونه مواد زائدی وجود ندارد، ممکن است نشان دهنده معیوب بودن آن باشد و نیاز به تعویض داشته باشد.

معیوب شدن بازوی اسپری

بازوهای آبپاش در شست و شوی ظروف و پخش آب بر روی ظروف بطور یکنواخت بسیار مهم هستند. حال اگر این بازوها در هنگام کار به شی‌ء برخورد کنند و یا مانع کار آن‌ها شود باعث می‌شود که صدای از ماشین ظرفشویی شنیده شود. در شرایطی دیگر که ایراد از این مورد نبود و بازهم ماشین ظرفشویی صدا میدهد باید توجه کنید و ببینید که بازوی آب پاش لق شده است یا خیر.

خراب شدن یاتاقان

شنیدن صدای سوت ظرفشویی هنگام کار، از حلقه یاتاقان یا بست بازوهای شست و شو و آبپاش می باشد. یاتاقان‌ها حلقه‌های پلاستیکی اند که برای نگه داری اسپری و یا آب پاش از آن‌ها استفاده می‌شود. یاقان از جنس پلاستیکی است که بازو‌ها را سر جای خود نگه می‌دارند، ممکن است بعد از مدتی ساییده شوند. زمانی که متوجه شدید این صدای گوش‌خراش از یاتاقان‌ها می‌باشد، باید برای تعویض آن‌ها اقدام کنید.

عدم نصب صحیح

برای نصب ماشین ظرفشویی چند نکته مهم باید رعایت شود که یکی از آن‌ها تراز بودن آن است که در صورت رعایت نشدن این نکات ماشین ظرفشویی نمی‌تواند به درستی کار کند و باعث تولید صدای زیاد ماشین ظرفشویی می‌شود. برای نصب صحیح ماشین ظرفشویی می توانید از دکتر تعمیر و تیم حرفه‌ای آن کمک بگیرید.